برگزاری جشن های غدیریه از ۱۲ تا ۲۱ تیر در مسجد روحانی
برگزاري جشن هاي غديريه از ۱۲ تا ۲۱ تير در مسجد روحاني
امام جماعت مسجد روحانی خبرداد:

برگزاری جشن های غدیریه از ۱۲ تا ۲۱ تیر در مسجد روحانی

حجت الاسلام علم الهدي گفت: امسال در دهه ولايت و امامت 1402 جشن هاي بزرگ غدير از 12 تا 21 تيرماه با همکاري حوزه علميه حضرت خديجه کبري (س) و پايگاه مقاومت بسيج به طور کاملا مردمي و بدون بهره گيري از هرگونه امکانات دولتي و عمومي در مسجد روحاني برگزار مي شود
شناسه خبر : 48954 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۴۰

امام جماعت مسجد روحانی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران؛ با اشاره به برنامه های مسجد روحانی در دهه امامت و ولایت گفت:  از حدود سه دهه پیش و زمانی که مرحوم آیت الله سید ابراهیم جذبی، امامت جماعت مسجد روحانی را بر عهده داشتند، برگزاری مراسم بزرگداشت عید غدیر در ۱۰ شب در این مسجد آغاز شد و پس از رحلت ایشان نیز ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امسال در دهه ولایت و امامت 1402 نیز با همکاری حوزه علمیه حضرت خدیجه کبری (س) و پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران مسجد روحانی، این جشن های بزرگ از 12 تا 21 تیرماه در این مسجد برگزار می شود.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه این مراسم به طور کاملا مردمی و بدون بهره گیری از هرگونه امکانات دولتی و عمومی برگزار می شود؛ خاطرنشان کرد: می توان گفت مسجد روحانی جزو پیشگامان بزرگداشت عدیر غدیر به صورت وسیع و در ۱۰ شب است و خوشبختانه در سال های اخیر شاهد این هستیم که در سطح شهر تهران و شهرستان های کشور، مساجد دیگر نیز به برگزاری دهه غدیر روی آورده اند.

امام جماعت مسجد روحانی با بیان اینکه جشن های بزرگداشت دهه ولایت و امامت از 12 تا 21 مرداد مصادف با شب ولادت امام هادی (علیه السلام) تا شب مباهله، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود؛ اظهار داشت: این جشن ها هر شب با سخنرانی حجج اسلام میرباقری، ادیب یزدی، ماندگاری، علوی تهرانی، سید ابراهیم هاشمیان و آیت الله نظری منفرد و با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت  (ع) در این مسجد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در روز عید غدیر نیز جشن بزرگی همراه با مداحی و تقدیر از سادات نمازگزار و بسیجیان فعال این خانه خدا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ برگزار می شود.

حجت الاسلام علم الهدی گفت: همزمان با جشن های این مسجد؛ جشن ویژه کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات مسجد با حضور حجت الاسلام رمضانی و اساتیدی از حوزه علمیه خواهران، به صورت مجزا برای دختران و پسران برگزار و در قالب مسابقه، نمایش عروسکی، بازی و داستان گویی و اهدا جوایز، معارف مربوط به واقعه غدیر برای این گروه سنی تبیین می شود.

امام جماعت مسجد روحانی با بیان اینکه سه مسابقه عمومی نیز در طول این ده شب جشن اجرا شده و در پایان دهه، جوایز بسیار ارزشمندی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا می شود؛ افزود: مسابقه اول به طور حضوری است و شرکت کنندگان، سخنرانی خطیب را خلاصه نویسی کرده و در پایان برنامه به خادمین مراسم تحویل میدهند، بدین ترتیب، شرکت کنندگان در مراسم، در ضمن شرکت در یک مسابقه و رقابت در خلاصه نویسی منبر، با دقت کامل سخنرانی خطیب را استماع کرده و بهره کاملتری از مطالب عنوان شده می برند.

وی گفت: در مسابقه بعدی که به صورت مجازی برگزار می شود، به افرادی که پرچم مزین به نام امیرالمونین علی (ع) را در منزل و یا محل کار خود نصب کنند و فیلم و عکس آن را برای ما ارسال نمایند، به قید قرعه جوایزی اهدا می شود، همچنین فیلم و عکس ها با نام شرکت کننده در شبکه های مجازی مسجد روحانی منتشر می شود.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه برای کودکان نیز مسابقه نقاشی از واقعه غدیر برگزار می شود؛ اظهار داشت: دو مسابقه اخیر، برای عموم عاشقان امیرالمومنین (ع) آزاد بوده و علاقه مندان از سراسر کشور می توانند در آن شرکت کنند؛ این در حالی است که در سال های گذشته استقبال بی نظیری در سطح کشور از این مسابقات می شد و حتی بسیاری از هموطنان در خارج از کشور نیز در آن شرکت کرده اند.

امام جماعت مسجد روحانی با بیان اینکه اطعام غدیر نیز امسال در روز عید غدیر برای نمازگزاران این مسجد و همچنین میان خانواده های نیازمند منطقه صورت می گیرد؛ تصریح کرد: صدها بسته ارزاق نیز توسط خیریه مسجد روحانی در شب و روز عید سعید غدیر خم توزیع می شود.

لازم به ذکر است؛‌ مسجد روحانی واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید حداد عادل می باشد.

پایان پیام/