برگزاری کارگاه های اندیشه ورزی در طرح «تابستان جذاب» کانون ابوذر
برگزاري کارگاه هاي انديشه ورزي در طرح «تابستان جذاب» کانون ابوذر

برگزاری کارگاه های اندیشه ورزی در طرح «تابستان جذاب» کانون ابوذر

طرح «تابستان جذاب» با هدف غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان، نشاط اجتماعي، خودکفايي و افزايش مهارت هاي فردي و گروهي از سوي کانون ابوذر مسجد جامع ابوذر برگزار شد.
شناسه خبر : 48990 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، طرح «تابستان جذاب» با هدف غنی سازی اوقات فراغت  دانش آموزان از سوی کانون ابوذر مسجد جامع ابوذر برگزار شد.

این طرح که همراه با انواع برنامه های ورزشی، معرفتی و تربیتی برگزار می شود در راستای نشاط اجتماعی، خودکفایی و افزایش مهارت های فردی و گروهی ویژه مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم صورت خواهد گرفت.

آموزش قرآن،  فوتسال، هیئت هفتگی، آموزش نظامی، کارگاه اندیشه ورزی،  سرود،  حلقه های صالحین،  آمادگی جسمانی، اردو های زیارتی و تفریحی،  استخر، جنگ شادی و غیره از جمله کلاس های این طرح می باشد.

روان شناسان معتقدند اگر اوقات فراغت غنی و پربار باشد ۵ اثر جدی و نقش آفرین در زندگی افراد خواهد داشت. اول تامین کننده بهداشت روانی و آرامش درونی است که بستر بسیاری از موفقیت کار را ایجاد می کند. در مرحله دوم اگر اوقات فراغت غنی باشد استعداد ها را پرورش می دهد؛ به دلیل اینکه شخص با رغبت، آزادی و میل درونی اوقات فراغت خود را انتخاب می‌کند و این آزادی انتخاب می‌تواند بستر رشد و پرورش استعدادهای گوناگون فنی علمی هنری ادبیات و... افراد را فراهم کند.

سومین موضوع مهم رشد خلاقیت است، هنگامی که فرد با انگیزه و میل درونی به سمت علاقه خود می رود، یک سری از خلاقیت، نوآوری‌ و افتخارات می تواند در زمان اوقات فراغت شکل بگیرد؛ چهارم توسعه مهارت‌های شناختی موردی مهم است باید به سمت آن حرکت کنیم تا بتوانیم آگاهی و معرفت‌مان را نسبت به مسائلی که با آن مواجه هستیم، افزایش دهیم.

در نهایت پنجمین نقش و اثر غنی سازی اوقات فراغت اصلاح رفتار و تعالی شخصیت هاست یعنی در آن ایام فراغت فرصت دارد تفکر کند، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و این بستری است که بتواند نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

پایان پیام/