ضرورت توانمندسازی فعالین فرهنگی به عنوان مربی در مساجد
ضرورت توانمندسازي فعالين فرهنگي به عنوان مربي در مساجد
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد:

ضرورت توانمندسازی فعالین فرهنگی به عنوان مربی در مساجد

حجت الاسلام والمسلمين خداداده با بيان اينکه افرادي بايد به عنوان مربي در مسجد حضور داشته باشند و به کار تربيتي و فرهنگي مشغول شوند، گفت: افرادي بايد در اين حوزه تربيت شوند که دغدغه و دانش کار هاي تربيتي و پرورشي را داشته باشند.
شناسه خبر : 49522 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۲

به گزارش روابط عمومي ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از استان تهران، اردوي سه روزه اولين دوره مهارت افزايي فعالين فرهنگي دوکوهه از 21 تا 23 تيرماه در مسجد ولي الله الاعظم تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمين کمال الدين خداداده، رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، در دومين روز برگزاري این اردو در ميان فعالين فرهنگي حضور يافت.

 

حجت الاسلام والمسلمين خداداده در این اردو با اشاره به مساله شناسي موضوعات در عرصه هاي فرهنگي گفت: همان طورکه شما موضوعات مختلفي را در عرصه هاي فرهنگي رصد کرده و بعد از بررسي، مساله شناسي مي کنيد و بعضا به پاسخ هايي هم مي رسيد؛ ما هم وقتي اين سنگر را تحويل گرفتيم، اولين موضوع ما اين بود که بايد براي مساجد چه کار کنيم. آيا بايد مشکلات حاکميتي را حل کنيم، يا بحث هيات امنا را حل کنيم و يا اينکه بايد امام جماعت طراز تربيت کنيم.

 

وي با بيان اينکه با وجود سه هزار مسجد در تهران، ولي مساجد ما مساجدي نيستند که زيرساخت لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر شما عزيزاني که در اردو هستيد هر کدام در يک مسجد فعاليت کنيد چند درصد مساجد را پوشش مي دهيد.

 

حجت الاسلام والمسلمين خداداده افزود: کار بايد از يک جايي شروع شود شما نمي توانيد بگوييد ما در خانه مي نشينيم و ان شاالله امام جماعت هاي طراز را تربيت کنيم زيرا همين الان هم امام جماعت هاي همراهي را داريم که مساجد را پوشش داده و فعال نگه داشته اند.

 

رئيس ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با بيان اينکه همه اين موضوعات در ابتداي کار پيش روي ما قرار داشت، خاطرنشان کرد: به اين نتيجه رسيديم که افرادي بايد به عنوان مربي در مسجد حضور داشته باشند و به کار تربيتي و فرهنگي مشغول شوند.

 

وي اظهار داشت: فرض کنيد ما رفتيم در آموزش و پرورش به ما مي گويند دانش آموزان را به مسجد جذب کنيد، ما کسي را براي اين کار نداريم بنابراين به اين نتيجه رسيديم که افرادي را که علاقه مند به اين موضوع هستند شناسايي کنيم و ارتقا دهيم و توانمندکنيم.

 

حجت الاسلام والمسلمين خداداده با اشاره به انگيزه بخشي به اين افراد، گفت: افرادي بايد در اين حوزه تربيت شوند که دغدغه و دانش کار هاي تربيتي و پرورشي را داشته باشند. در اين اردو اميدواريم به چشم انداز تربيتي کانون هاي استان تهران برسيم.

 

پايان پيام/