تربیت نسل مهدوی شعار همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ورامین
تربيت نسل مهدوي شعار همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني ورامين

تربیت نسل مهدوی شعار همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی ورامین

همايش بزرگ شيرخوارگان حسيني صبح روز گذشته 30 تيرماه در مصلاي صاحب الزمان (عج) ورامين با حضور پرشور مادران با نوزادان شيرخوار و با شعار تربيت نسل مهدوي برگزار شد.
شناسه خبر : 49774 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح روز گذشته 30 تیرماه در مصلای صاحب الزمان (عج) ورامین با حضور پرشور مادران با نوزادان شیرخوار و با شعار تربیت نسل مهدوی برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حسنی آغاز شد و با مداحی کربلایی علیرضا دهقان در راستای احیاء فرهنگ عاشورایی و تربیت نسل حسینی و همچنین تربیت سربازان امام زمان(عج) و یارگیری برای نهضت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) هرساله برگزار می شود.

امسال ۸ هزار همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و در ۴۵ کشور جهان برگزار ‌شد. این همایش از سال ۸۲ برگزار می‌شود که در سال نخست تنها یک مراسم در مهدیه تهران برگزار شد.

امسال در شهر تهران علاوه بر مجالس کوچک‌تر هیأت‌ها و حسینیه‌ها، ۳ تجمع بزرگ در مصلی امام خمینی(ره)، مهدیه تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

پایان پیام/