نمایش بزرگ «حر ابن یزید ریاحی» عصر روز عاشورا در پاکدشت برگزار شد
نمايش بزرگ «حر ابن يزيد رياحي» عصر روز عاشورا در پاکدشت برگزار شد
با همکاری کانون قائم آل محمد (ع)؛

نمایش بزرگ «حر ابن یزید ریاحی» عصر روز عاشورا در پاکدشت برگزار شد

نمايش بزرگ «حر ابن يزيد رياحي» توسط گروه نمايش آئيني عاشورائيان و به همت مسجد المهدي (عج) و همکاري و مشارکت کانون فرهنگي هنري قائم آل محمد (عج) عصر روز عاشورا از ساعت 17:30 در زمين فوتبال فرون آباد دوم پاکدشت برگزار شد.
شناسه خبر : 49934 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نمایش بزرگ «حر ابن یزید ریاحی» به همت گروه نمایش آئینی عاشورائیان عصر روز گذشته 6 مرداد ماه همزمان با عاشورای حسینی از ساعت 17:30 برگزار شد.

این مراسم با حضور پر شور و بی نظیر مردم منطقه در زمین فوتبال فرون آباد دوم پاکدشتهمراه با برنامه های متنوع مانند اجرای سرود «همین ساعت، همین لحظه» توسط گروه سرود عاشقان ولایت مسجد المهدی (عج) وه مکاری و مشارکت کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (عج) برگزار شد.

این نمایش که درباره شخصیت حر بن یزید ریاحی است، می‌کوشد با نگاهی دیگر چهره جدیدی از این شخصیت والای تاریخی ارائه دهد مبتنی بر جلوه‌هایی از نمایش تعزیه می باشد.

آشنایی جامعه به ویژه جوانان با شخصیت به ویژه ادب و متانت و زندگی حر بن یزید ریاحی و دشمن شناسی ایشان به عنوان الگویی برای جوانان و نوجوان از اهداف اجرای این نمایش بود.

حر نخستین کسی بود که راه را بر حسین(ع) بست و از ورود او به کوفه یا بازگشتش به مدینه جلوگیری کرد، حر با وجود اینکه برای رویارویی با امام(ع) آمده بود، رفتارش خالی از ادب نبود و هنگامی که دید عمربن سعد برای جنگ با امام حسین(ع) علیه‌السلام مصمم است، به کاروان حسینی ملحق شد، توبه کرد و در سپاه امام جنگید تا به شهادت رسید.

پایان پیام/