انتقال مفاهیم دینی و اسلامی با تکنیک تئاتر کاغذی به کودکان
انتقال مفاهيم ديني و اسلامي با تکنيک تئاتر کاغذي به کودکان
استاد رشته تئاتر کاغذی تاکید کرد:

انتقال مفاهیم دینی و اسلامی با تکنیک تئاتر کاغذی به کودکان

لطفي نژاد با بيان اينکه در کنار تکنيک تئاتر کاغذي، محتواهاي ديني و اسلامي بسياري وجود دارد، گفت: با توجه به اينکه ذهن بچه ها تصويري و ديداري است مي توانيم مفاهيم ديني و اعتقادي را با تکنيک تئاتر کاغذي و عروسک هاي کاغذي به کودکان منتقل کنيم.
شناسه خبر : 50522 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، ساغر لطفی نژاد، استاد رشته تئاتر کاغذی در حاشیه برگزاری کارگاه های آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» گفت: تئاتر کاغذی زیر مجموعه نمایش عروسکی است و حدودا از قرن 18 و 19 میلادی در اروپا مثل تمام هنرهای  مردم کوچه و بازار وارد صنعت سینما شده است.

وی با بیان اینکه شخصی در اروپا به نام آلن لوکوک این هنر را احیا کرد، خاطرنشان کرد: اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی ایران حدود 17 ، 18سال پیش او را دعوت کرد تا به کسانی که نمایش عروسکی حرفه ای انجام می دهند آموزش این تکنیک را بدهد.

لطفی نژاد با اشاره به اینکه من جز شاگردان ایشان بودم، اظهار داشت: در آن دوره آموزشی من متوجه شدم در کنار تمام تکنیک هایی که یاد گرفتم این تکنیک چه ظرفیتی بزرگی دارد برای تولید محتوا برای مهد کودک ها، مدارس، مساجد و آموزشگاه ها، چون ابزار آن مانند مقوا و کاغذ همه جا پیدا می شود و در دسترس است.

استاد رشته تئاتر کاغذی با بیان اینکه در این تکنیک تولید محتوا با سهولت و درکوتاه ترین زمان اتفاق می افتد،  تصریح کرد: باید توجه داشت که باید برای تکنیک های نمایش عروسکی تبحر و مهارت ساخت عروسک داشته باشید و هر کسی نمی تواند عروسک درست کند و در مسجد و مدرسه نمایش اجرا کند.

وی ادامه داد: اما تکنیک تئاتر کاغذی اینطور نیست بچه ها می توانند از نقاشی هایی که خودشان می کشند، استفاده کنند، با عکس گرفتن از خودشان و حرکاتشان می توانند این تئاتر را اجرا کنند، از کتاب های درسی شان می توانند عکس ها را برش بزنند و تکنیک تئاتر کاغذی را اجرا کنند و یک محتوای آموزشی را در قالبی جذاب به بچه ها منتقل کنند.

لطفی نژاد با بیان اینکه در کنار این تکنیک، محتواهای دینی و اسلامی بسیاری وجود دارد که روی زمین مانده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ذهن بچه ها تصویری و دیداری است می توانیم مفاهیم دینی و اعتقادی را با تکنیک تئاتر کاغذی و عروسک های کاغذی به کودکان منتقل کرد.

پایان پیام/