اعضای کانون باقرالعلوم (ع) پاکدشت به تماشای تئاتر «علیا مخدره» نشستند
اعضاي کانون باقرالعلوم (ع) پاکدشت به تماشاي تئاتر «عليا مخدره» نشستند
در شب شهادت حضرت رقیه (س)؛

اعضای کانون باقرالعلوم (ع) پاکدشت به تماشای تئاتر «علیا مخدره» نشستند

اردويفرهنگي هنري مذهبي اعضاي کانون فرهنگي هنري باقرالعلوم (ع) مسجد امام جعفر صادق عليه السلام شهرک امين پاکدشت به حوزه هنري تهران برگزار شد. تماشاي تئاتر «عليا مخدره» در شب شهادت حضرت رقيه سلام الله عليها و شرکت در مانور حجاب و عفاف از جمله برنامه هاي اين اردو بود.
شناسه خبر : 50825 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اردویفرهنگی هنری مذهبی اعضای کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم (ع) مسجد امام جعفر صادق علیه السلام شهرک امین پاکدشت به حوزه هنری تهران برگزار شد.

تماشای تئاتر علیا مخدره در شب شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و زیارت شهدای گمنام و شرکت در مانور حجاب و عفاف از جمله برنامه های این اردو بود.

نمایش «علیا مخدره» که به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی و توسط گروه تئاتر «هنر مقدس» به صحنه می‌رود، داستانی مستند از دوران قاجار است و چگونگی به وجود آمدن تعزیه زنانه در دربار ناصرالدین‌شاه را روایت می‌کند.

در «علیا مخدره» سه زن ادیب و هنرمند برای اولین بار شرایط اجرای تعزیه زنانه را در کاخ ناصری به وجود می‌آورند. در شکل‌گیری این اتفاق، «ماه تابان خانم» یا «قمرالسلطنه» خواهر ناصرالدین‌شاه و فخرالدوله و فروغ الدوله دختران ناصرالدین شاه نقش دارند و تعزیه‌های مختلفی را در کاخ شاه اجرا می‌کنند.

در این اثر نمایشی علاوه بر پرداختن به این اتفاق، تعزیه‌هایی مثل تعزیه «حضرت قاسم (ع)» و «حضرت علی‌اکبر (ع)» و نوحه‌خوانی «حضرت زینب (س)» نیز اجرا می‌شود.

پایان پیام/