هدایت صحیح ظرفیت های کانون های مساجد به حوزه عفاف و حجاب
هدايت صحيح ظرفيت هاي کانون هاي مساجد به حوزه عفاف و حجاب
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

هدایت صحیح ظرفیت های کانون های مساجد به حوزه عفاف و حجاب

الهيان با بيان اينکه در بحث حجاب و عفاف بايد بتوانيم برنامه ريزي داشته باشيم و ظرفيت هاي مردمي را براي فرهنگ سازي به کمک بياوريم؛ گفت: ظرفيت کانون هاي مساجد يکي از ظرفيت هايي است که مي تواند با همفکري در حوزه عفاف و حجاب تجميع شده و به مسير صحيح هدايت شود.
شناسه خبر : 50835 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نشست هم اندیشی و هم افزایی با موضوع «نقش آفرینی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه عفاف و حجاب» عصر امروز اول شهریور ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ زهرا گنجی؛ مشاور امور بانوان ستاد کانون های مساجد؛ زهره الهیان و قاسم پور؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی؛ رحمانی؛ مشاور امور بانوان فرمانداری تهران و نیک چهره؛ فعال فرهنگی در محل ستاد برگزار شد.

الهیان در ابتدای این نشست با بیان اینکه وضع موجود نتیجه سال ها غفلت در حوزه فرهنگی است؛ گفت: درباره این وضعیت از سوی مردم و مسئولین و نهادهای مردمی کم کاری داشتیم و خروجی الان داریم می بینیم این است که بی حجابی و بی عفتی در جامعه هزینه ایجاد می کند و به سمت امنیتی شدن می رود.

وی با بیان اینکه لایحه عفاف و حجاب خلاهای قانونی موجود را پوشش می دهد؛ اظهار داشت: بعد از اربعین یک رای گیری مانده که اجرای آزمایشی این قانون شروع شود و برای یک دوره آزمایشی 5 ساله خلاها ارزیابی و شناسایی و اصلاح می شود و در نهایت قانون می شود.

الهیان تصرح کرد: هر چقدر قانون جامع و کامل باشد ولی اگر مردم و نهادهای مردمی و نخبگان و مساجد و کانون ها و گروه های جهادی به صحنه نیایند و پای کار نباشند قانون هم به خوبی اجرا نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف باید بتوانیم برنامه ریزی داشته باشیم و ظرفیت های مردمی را برای فرهنگ سازی به کمک بیاوریم؛ خاطرنشان کرد:  تصویب قانون به تنهایی جنبه بازدارنده دارد بنابراین باید آموزش ها داده شود و از تجربیات استفاده کنیم؛ خانم ها باید خط مقدم باشند و با نگاه دقیق و ظریف ورود داشته باشند و هر جا مانعی مشاهده کردند از دستگاه ها پیگیری کنند اگر ما برنامه ریزی درست داشته باشیم ظرفیت انقلابی به کمک می آید.

وی با بیان اینکه بحث دو قطبی سازی عفاف و حجاب دستور کار فضای ضد انقلاب است؛ گفت:  ظرفیت کانون های مساجد یکی از ظرفیت هایی است که می تواند با همفکری در حوزه عفاف و حجاب تجمیع شده و به مسیر صحیح هدایت شود.  

رحمانی؛ مشاور امور بانوان فرمانداری تهران در ادامه این نشست با اشاره به جلسه با  بسیج اصناف در حوزه عفاف و حجاب گفت: در آن جلسه مقرر شد بسیج اصناف دستورالعمل های سلبی و ایجابی را برای اصناف بنویسند و به صورت بسته ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در سالگرد مهسا امینی رویکرد انقلاب زن زندگی آزادی به شکل پوشش بدتر است؛ خاطرنشان کرد: با این رویکرد در حال اجرای آزادی های پوششی بیشتر هستند و ما مسئولان و مردم باید کاری برای آن انجام دهیم.

نیک چهره؛ فعال فرهنگی در ادامه نشست با اشاره به مدل تربیتی در حوزه عفاف و حجاب گفت:‌ این مدل با پیوست آموزشی کار خود را شروع کرد و در این مدل همه دوستان در هر عرصه ای باید آموزش بییند. ما در این مدل تذکر را به طور مستقیم نداریم از اساتید خوب استفاده کردیم تا دوستان عالمانه و عاقلانه در میدان حضور پیدا کنند به عنوان مثال ما برنامه ریزی کردیم تا در میدان مترو حضور حداکثری مهندسی شده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره های کارگاهی نحوه ارتباط گیری به طور خاص آموزش داده می شود؛ تصریح کرد: امیدواریم با نهادهای غیر دولتی و دولتی هم افزایی خوبی شکل بگیرد به طوریکه اگر یک شبکه گسترده داشته باشیم به نتیجه می رسیم و اگر با تهران شروع کنیم دومینوی استان ها شکل می گیرد.

نیک چهره با بیان اینکه وجود یک نقشه جامع و هماهنگ بین دستگاه ها برای مقابله با حجاب و عفاف ضروری به نظر می رسد؛ اظهار داشت: این در حالی است که در جبهه دشمن این نقشه وجود دارد و بر اساس آن برنامه ریزی ها انجام می شود.  

زهرا گنجی؛ مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه نیز تصریح کرد: کانون ها به عنوان پیشتاز؛  باید پشتیبانی و حمایت شوند تا اتفاقات خوبی رخ دهد و جریان سازی شود.  

وی با بیان اینکه باید نخ تسبیح مسجد را دست بگیریم و همه وزارت خانه ها و غیره بیایند داخل این تسبیح؛ اظهار داشت: اگر مسجد بیاید پای برنامه حفظ نظام کار سریعتر پیش می رود.

قاسم پور؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مسجد باید مقر فرهنگی در محلات شود؛ گفت: همگرایی و انسجام اجتماعی در مسجد باید وجود داشته باشد و به لحاظ قانونی باید از مساجد پشتیبانی کنیم.

پایان پیام/