برگزاری دوره آموزشی پته دوزی در کانون کوثر نبی (س)
برگزاري دوره آموزشي پته دوزي در کانون کوثر نبي (س)
در راستای اشتغال زایی و کارآفرینی صورت می گیرد؛

برگزاری دوره آموزشی پته دوزی در کانون کوثر نبی (س)

دوره آموزشي پته دوزي و آموزش انواع دوخت هاي کاربردي هنر ماندگار و صنايع دستي استان کرمان با هدف تقويت مهارت هاي فردي و دست ورزي بانوان و در راستاي طرح اشتغال زايي و کارآفريني و ورود به بازار کار از طريق برپايي نمايشگاه هاي خانگي و مسجدي به همت کانون فرهنگي هنري کوثر نبي (س) برگزار مي شود.
شناسه خبر : 50928 تاریخ انتشار : ۶ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران؛ دوره آموزشی پته دوزی و آموزش انواع دوخت های کاربردی هنر ماندگار و صنایع دستی استان کرمان به همت کانون فرهنگی هنری کوثر نبی (س) برگزار می شود.

پته دوزی، از انواع رودوزی های مخصوص کرمان است که روی پارچه های پشمی و ضخیم به کمک نخ های رنگی ایجاد می شود و به کمک این هنر اصیل ایرانی می توان رومیزی و سجاده و جانماز و پرده و کوسن و زیر لیوانی و جلد قرآن و … را تزیین کرد و امروزه برای تزیین لباس و شال و مانتو نیز از این هنر استفاده می شود.  

این دوره آموزشی با هدف تقویت مهارت های فردی و دست ورزی بانوان و در راستای طرح اشتغال زایی و کارآفرینی و ورود به بازار کار از طریق برپایی نمایشگاه های خانگی و مسجدی برگزار می شود.

آموزش خط دوزی یا ساقه دوزی یا دور دوزی ساده؛ آموزش دوخت خطوط شکسته وخط دوزی دایره ها؛ آموزش خط دوزی نقوش ریز پته و خط دوزی گل پنج پر با گلبرگ؛ آموزش پتک چهارگوشه و پتک سه گوشه و دور دوزی پتک ها؛ آموزش متن دوزی(پر دوزی متن)؛ آموزش دوخت گندمی و آبدوزی و .. از جمله سرفصل های آموزشی این دوره می باشد.

پایان پیام/