نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به منطقه شمیران برگزار می شود
نشست آيين هاي عاشورايي تهران با نگاهي ويژه به منطقه شميران برگزار مي شود
در آستانه اربعین حسینی؛

نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به منطقه شمیران برگزار می شود

نمايشگاه و نشست آيين هاي عاشورايي تهران با نگاهي ويژه به منطقه شميران در آستانه اربعين حسيني فردا چهارشنبه 8 شهريورماه در تالار آبي مجموعه فرهنگي تاريخي نياوران برگزار مي شود. پرده خواني واقعه عاشورا و بازديد از تکيه تاريخي نياوران از جمله برنامه هاي اين نشست مي باشد.
شناسه خبر : 50951 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نمایشگاه و نشست آیین های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به منطقه شمیران فردا چهارشنبه 8 شهریورماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می شود.

این نمایشگاه با نمایش آثاری از گنجینه مجموعه نیاوران،  نمایشگاه عکس و سند تکایای قاجاری شمیران،  معرفی مواریث عاشورایی ثبت ملی شمیران،  پرده خوانی واقعه عاشورا و بازدید از تکیه تاریخی نیاوران برگزار می شود.

همزمان با این مراسم آثاری از گنجینه موزه‌های نیاوران با محتوای مذهبی و مجموعه تصاویر و اسناد از تکایای شمیران از آرشیو مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز در معرض دید قرار می‌گیرند.

این مراسم با دعوت از پژوهشگران، علاقه‌مندان و پیرغلامان و متولیان تکایا و حسینیه‌های تاریخی منطقه نیاوران همراه خواهد بود.

این نشست با حضور مهرشاد کاظمی، پژوهشگر و تهران پژوه، سید مهدی اعرابی،  شمیران پژوه، مرتضی رضوانفر، پژوهشگر میراث ناملموس و مهدی زنگنه، پژوهشگر و شاعر آئینی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/