مراسم تعزیه خوانی در تکیه تاریخی نیاوران برگزار می شود
مراسم تعزيه خواني در تکيه تاريخي نياوران برگزار مي شود
در آستانه اربعین حسینی؛

مراسم تعزیه خوانی در تکیه تاریخی نیاوران برگزار می شود

مراسم تعزيه خواني در دهه دوم ماه صفر و به مناسبت فرا رسيدن اربعين حسيني به مدت پنج شب از پنجشنبه ۹ شهريور تا دوشنبه ۱۳ شهريور بعد از نماز مغرب و عشا با هدف ترويج فرهنگ عاشورايي و تبيين نهضت تاريخ‌ساز امام حسين(ع) در تکيه تاريخي نياوران برگزار مي شود.
شناسه خبر : 51014 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۵

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، مراسم تعزیه خوانی در دهه دوم ماه صفر و به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به مدت پنج شب از پنجشنبه ۹ شهریور تا دوشنبه ۱۳ شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در تکیه تاریخی نیاوران برگزار می شود.

این مراسم با حضور بیش از 20 نفر از هنرمندان هنر تعزیه با سرپرستی حاج حجت الله لطیفی و مدیریت حاج مالک رضا قلیان برگزار خواهد شد.

این مراسم با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و تبیین نهضت تاریخ‌ساز امام حسین(ع) و به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و انتقال پیام عاشورا به مخاطبان به همت هیات امنای مسجد نیاوران و کانون فرهنگی هنری نیاوران برگزار می شود.

تعزیه گونه‌ای از نمایش مذهبی منظوم است که در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواری‌های ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت، طی مراسم خاصی بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه کربلا را پیش چشم تماشاچی‌ها بازآفرینی می‌کنند.

پایان پیام/