بازخوانی سفر اربعین همراه با دهه هشتادی های کانون های مساجد استان تهران
بازخواني سفر اربعين همراه با دهه هشتادي هاي کانون هاي مساجد استان تهران

بازخوانی سفر اربعین همراه با دهه هشتادی های کانون های مساجد استان تهران

در باورشان نمي‌گنجيد مقابل حرم مطهر امام حسين (ع) ايستاده‌اند‌،‌‌ همان حرمي که بار‌ها و بار‌ها در دعا‌هايشان، زيارتش را خواسته‌ بودند، هر گامي که بر مي‌داشتند حرم مطهر دوست داشتني‌تر و رئوف‌تر از پيش به استقبالشان مي‌آمد، پا‌هاشان ديگر توان جلو رفتن نداشت...
شناسه خبر : 51115 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین کاروان دانش آموزی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران در حالی به کار خود پایان داد که 150 نفر از دختران و پسران متوسطه اول و دوم در قالب 5  اتوبوس به عتبات عالیات اعزام شدند.

اولین روز اعزام شنبه 11 شهریور از بهشت زهرای تهران و بعد از بیعت با آرمان های امام راحل و شهدا و حرکت به سمت مرز مهران آغاز شد.

بعد از پیمودن مسیر سخت و طاقت فرسای مرز مهران تا نجف تمامی دختران با چفیه و پسران با پرچم های  سفید رنگ «لبیک یا مهدی (عج)» به پابوسی حرم حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام رفتند و با گرفتن اجازه قدم در راه زیارت ارباب گذاشتند.

پیاده روی از عمود 900 طریق الحسین (ع) و گام نهادن در مسیر ظهور به مدت یک شب و نیم منجر به صفای روح و جسم دانش آموزان دهه هشتادی و نودی شد. نفس کشیدن در مسیر حسین علیه السلام دل را صیقل داده و آماده پذیرای هوای کربلا می کند.

موکب های بین مسیر برای پذیرایی زائران تمام قد ایستاده بودند و با آب و شربت و چای و غذا وجود پر از عطش زائران را سیراب می کردند. رسم مردم عراق در پذیرایی از زوار رسم دیرینه ای است که تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

دختران و پسران خاک آلوده همراه با رنج و مشقت های سفر، قدم به حریم کبریا گذاشتند و دست و دل خود را به دست یار سپردند و راهی زیارت سید الشهدا علیه السلام شدند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن اشاره شود شور و شوق وصف نشدنی رسیدن به مقصد بود که به تبع آن خستگی هیچ معنی و مفهومی برای دهه هشتادی های کاروان ما نداشت.

در باورشان نمی‌گنجید مقابل حرم مطهر امام حسین (ع) ایستاده‌اند‌،‌‌ همان حرمی که بار‌ها و بار‌ها در دعا‌هایشان، زیارتش را خواسته‌ بودند، هر گامی که بر می‌داشتند حرم مطهر دوست داشتنی‌تر و رئوف‌تر از پیش به استقبالشان می‌آمد، پا‌هاشان دیگر توان جلو رفتن نداشت، این‌جا‌‌ همان مکانی بود که باید با خود زمزمه می‌کردند: «السلام علی‌الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین».

طبق برنامه دو روز در کربلا بیتوته کردند و حالا باید خاک کربلا را ترک می کردند و این آسان نبود زیرا دل کندن از حریم یار اراده آهنین می خواست که سخت و بود و غیر ممکن.

صبح روز جمعه 17 شهریور ماه کاروان دانش آموزی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران به تهران رسید.

پایان پیام/