برگزاری مراسم نخل گردانی و حلیم پزان در مسجد جامع نیاوران
برگزاري مراسم نخل گرداني و حليم پزان در مسجد جامع نياوران
همزمان با روزهای پایانی ماه صفرصورت گرفت؛

برگزاری مراسم نخل گردانی و حلیم پزان در مسجد جامع نیاوران

مراسم نخل گرداني و عزاداري روزهاي آخر ماه صفر بعد از نماز ظهر و عصر از پنج شنبه تا شنبه 23 تا 25 شهريورماه و آئين سنتي حليم پزان مسجد نياوران چهارشنبه ۲۲ شهريور بعد از نماز مغرب و عشا به ياد بانيان خير و خدمتگزار در تکيه تاريخي نياوران برگزار شد.
شناسه خبر : 51468 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، مراسم نخل گردانی و عزاداری روزهای آخر ماه صفر بعد از نماز ظهر و عصر از پنج شنبه تا شنبه 23 تا 25 شهریورماه در تکیه تاریخی نیاوران برگزار شد.

این مراسم سنتی هر ساله در این ایام در مسجد جامع نیاوران با حضور پر شور و با شکوه مردم منطقه برگزار می شود. مراسم نخل گردانی به عنوان تشییع نمادین پیکر امام حسین علیه السلام در عاشورا و محرم برگزار می شود.

در این مراسم اتاقکی شبیه تابوت با پوشش سیاه و آراسته با انواع شالهای رنگارنگ و آیینه در حسینیه‌ها، تکایا و محلهایی که در آن عزاداری محرم برگزار می‌شود توسط مردم حمل می شود.

همچنین آئین سنتی حلیم پزان مسجد نیاوران چهارشنبه ۲۲ شهریور  بعد از نماز مغرب و عشا به یاد بانیان خیر و خدمتگزار تکیه به خصوص مرحومان کربلایی کاظم نیاورانی، حاج اسماعیل نیاورانی، حاج علی محمد نیاورانی، حاج اسدالله خیری، حاج ولی الله اوشانی و حاج سید محمد جوزی در تکیه تاریخی نیاوران برگزار شد.

پایان پیام/