توانمندسازی نوجوانان در مجموعه 313 یار نوجوان امام زمان (عج) کانون بهشت رضوی
توانمندسازي نوجوانان در مجموعه 313 يار نوجوان امام زمان (عج) کانون بهشت رضوي

توانمندسازی نوجوانان در مجموعه 313 یار نوجوان امام زمان (عج) کانون بهشت رضوی

کانون فرهنگي هنري «بهشت رضوي» مسجد امام رضا(ع) با رويکرد جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و کادرسازي و توانمندسازي آنها براي آينده نظام فعاليت مي کند و با تشکيل هيئت و مجموعه ۳۱۳ يار نوجوان امام زمان(عج) تلاش مي کند نوجوانان را در رشته هاي مختلف توانمند کند.
شناسه خبر : 51562 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، کانون فرهنگی هنری «بهشت رضوی» مسجد امام رضا(ع) با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و کادرسازی و توانمندسازی آنها برای آینده نظام فعالیت می کند و با تشکیل هیئت و مجموعه ۳۱۳ یار نوجوان امام زمان(عج) و اجرای برنامه های متنوع معرفتی، فرهنگی، مذهبی و پژوهشی تلاش می کند نوجوانان را در رشته های مختلف توانمند کند.

دوره های آموزش حفظ قرآن کریم، حفظ پیشرفته، حفظ مقدماتی، برگزاری حلقه های معرفتی، حلقه های صالحین، دوره های مکبری و اذان در این کانون برگزار می شود.

برگزاری دوره هایی همچون انواع آموزش های رایانه ای، آموزش پویانمایی، سواد رسانه ای، زبان های خارجی، فنی و حرفه ای،  مهارت های هفت‌گانه رایانه ای، تولید محصولات متناسب با فضای مجازی، آموزش فتوشاپ ویژه افراد مستعد و آموزش نجوم جهت ارتقای مهارت های روز نوجوانان و جوانان از جمله برنامه های کانون می باشد.

بازی‌های گروهی، برنامه‌های بینشی، اردوهای مختلف درون‌شهری و بیرون شهری، کلاس خوش‌نویسی در راستای مهارت‌آموزی و ویژه سنین دوره اول و دوم متوسطه، آموزش اوریگامی در راستای مهارت‌آموزی و ویژه سنین ابتدایی و دوره اول متوسطه، برگزاری دوره های فوتسال و والیبال، فعالیت باشگاه رزمی سبک رزم انتظاران و برنامه های پرنشاط بخش دیگری از برنامه های این کانون در قالب مجموعه ۳۱۳ یار نوجوان است.

برگزاری جلسات توانمندسازی تربیتی و پرورش کادر و مربی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه با توجه به استانداردهای موجود از دیگر فعالیت های این کانون می باشد.

 

سلسله مباحث اعتقادی و بصیرتی در قالب محور آموزش و توانمندسازی به منظور رفع شبهات متعدد در حوزه مباحث اعتقادی و مهدویت کانون بهشت رضوی و برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی و خانواده های دانش آموزان نیز در راستای استعدادیابی و شناخت آسیب های اجتماعی مدارس اطراف کانون نیز از دیگر فعالیت های این کانون می باشد.

کمک به نیازمندان و محرومان همواره یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری بهشت رضوی مسجد جامع امام رضا(ع) بوده است و در همین راستا کانون ۵۰ خانواده محروم و کم برخوردار را تحت پوشش قرار داده است و به صورت مستمر و ماهیانه میان آنها بسته های معیشتی توزیع می کند.

دوره های آموزشی گرافیک، تعزیه، خیاطی، فیلم‌سازی، قصه گویی، نقاشی، کاریکاتور، تصویرسازی، داستان‌نویسی، خوشنویسی، تولیدات هنری، سرود، تئاتر، عکاسی، صنایع دستی، فیلم‌نامه نویسی، شعر و ادبیات از برنامه های هنری کانون است.

پایان پیام/