مشارکت کانون های فرهنگی هنری استان تهران در طرح «پایش کتاب»
مشارکت کانون هاي فرهنگي هنري استان تهران در طرح «پايش کتاب»

مشارکت کانون های فرهنگی هنری استان تهران در طرح «پایش کتاب»

طرح «پايش کتاب» با هدف به روزرساني کتاب‌هاي کتابخانه‌هاي مساجد و رفع کتاب‌هاي مستهلک شده در اين کتابخانه‌ها توسط ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري استان تهران در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 52503 تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، طرح «پایش کتاب» با هدف به روزرسانی کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد و رفع کتاب‌های مستهلک شده در این کتابخانه‌ها توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران در حال برگزاری است.

این طرح در راستای  خارج کردن کتاب‌های فرسوده و بلا استفاده از کتابخانه‌های  مساجد و جایگزین سازی کتاب‌های جدید و مورد نیاز مخاطبین در کشور اجرا می‌شود. همچنین به روز رسانی کتاب خانه های مخزن دار در سطح استان از دیگر اهداف این طرح می باشد.

در این طرح کتاب‌هایی با محور موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب‌های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده‌اند و در اختیار کتابخانه های مساجد سطح استان قرار می گیرد.

در این راستا کانون های شهید اشرفی اصفهانی، آیت الله خامنه ای، ابرار، گام دوم انقلاب، الزهرا (س)، ابوذر و ولایت در این طرح شرکت کرده و تعداد 20 کارتن کتاب از سوی ستاد استان تهران و 7 کارتن کتاب از سوی ستاد مرکزی کانون های مساجد به این کانون ها اهدا شده است.

باید توجه داشت که تجهیز کتابخانه ها به آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به شمار می‌رود زیرا هر جامعه‌ای برای پیمودن مسیر پیشرفت، نیاز به افزایش میانگین مطالعه افراد دارد و نهادهای فرهنگی نیز باید در این مسیر تلاش مضاعف داشته باشند.

پایان پیام/