استفاده از ظرفیت زنان در مساجد با تاسیس کانون های تخصصی بانوان
استفاده از ظرفيت زنان در مساجد با تاسيس کانون هاي تخصصي بانوان
امام جمعه باقرشهر تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت زنان در مساجد با تاسیس کانون های تخصصی بانوان

حجت الاسلام باقري با اشاره به ايجاد کانون هاي تخصصي ويژه بانوان اظهار داشت: بايد از ظرفيت بسيج وکانون هاي فرهنگي هنري در حوزه بانوان استفاده کرد اگر امام جماعت ما قوي باشد بسيج دانش آموزي و خانم ها و غيره را پاي کار مي آورد.
شناسه خبر : 52765 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، حجت الاسلام روح الله باقری، امام جمعه باقر شهر شهرستان ری در دیدار با مدیران پهنه استان تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت های عظیم کانون های فرهنگی هنری گفت: تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان بر عهده مراکز و نهادهای فرهنگی من جمله کانون های مساجد است.

وی با اشاره به ایجاد کانون های تخصصی ویژه بانوان اظهار داشت: در جلسه ائمه جماعات به آقایان گفتم از ظرفیت خانم ها در مساجد مغفول ماندیم، به طوریکه بانوان را  در تصمیم گیری های مباحث فرهنگی نمی بینیم.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه یکی از مراکزی که می تواند در این حوزه کمک کند مساجد است، تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیج وکانون های فرهنگی هنری در حوزه بانوان استفاده کرد اگر امام جماعت ما قوی باشد بسیج دانش آموزی و خانم ها و غیره را پای کار می آورد.

امام جمعه باقرشهر اظهار داشت: اگر کانون ها با حوزه هنری تعامل داشته باشند بسیاری از مشکلات فرهنگی و هنری و آسیب های شهری کم می شود. این در حالی است که جوان و نوجوان امروز با زبان هنر می تواند ارتباط خود را با فرهنگ ایثار و شهادت و غیره حفظ کند.

وی با بیان اینکه امام جماعت های فعال اگر پای کار بیایند می توانند انقلابی ایجاد کنند، گفت: راه اندازی کانون مصلی باقرشهر و استفاده از ظرفیت های مصلی در این حوزه می تواند کارگشا باشد.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه شهرستان های استان تهران زیر سایه تهران گم شده اند، اظهار داشت:   نیروی انسانی، نیروی اقتصادی و ظرفیت های شهرستان ها در استان تهران دیده نمی شود.

امام جمعه باقرشهر گفت: امامت فرهنگی در مسجد ایجاد نشده بسیج، کانون و غیره هر کدام مستقل و برای خودشان کار می کنند. به هم ریختگی فرهنگی داریم زیرا متولی فرهنگی وجود ندارد، ما باید جبهه فرهنگی انقلاب، کانون های فرهنگی هنری و حوزه هنری را در مساجد احیا کنیم.

پایان پیام/