زمینه جذب نوجوانان در مساجد با فعالیت هدفمند امکانپذیر می شود
زمينه جذب نوجوانان در مساجد با فعاليت هدفمند امکانپذير مي شود
در نشست هم اندیشی با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر مطرح شد؛

زمینه جذب نوجوانان در مساجد با فعالیت هدفمند امکانپذیر می شود

معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري باقرشهر با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستري جهت جذب نوجوانان در مساجد گفت: به جاي نگاه آمار و ارقام و ارائه گزارش به سازمان ها بايد هدفمند کار کرد و زمينه را براي جذب نوجوان فراهم کرد.
شناسه خبر : 52852 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران،  نشست هم افزایی و هم اندیشی مهدی لطیفی و مرتضی حسن زاده، مدیران ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و باقر صمدی معاو فرهنگی اجتماعی شهرداری باقر شهر با هدف ارتقای سطح همکاری های بین دستگاهی برگزار شد.

صمدی در این نشست با اشاره به ارائه خدمات به کانون های فعال باقر شهر جهت رسیدن به اهداف خود گفت: در سال 83 و 84 در کانون اسوه مسجد جامع ولیعصر (عج) باقر شهر با راه اندازی گاهنامه فعالیت های تربیت محور بسیاری ویژه نوجوانان انجام شد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه امام جماعت در مسجد اظهار داشت: امام جماعت به عنوان پدر معنوی مسجد می تواند فعالیت های بازوهای مسجد مانند بسیج و کانون و غیره را یا بارور و توانمند و یا غیر فعال کند.

صمدی ادامه داد: حمایت های مادی و معنوی از سوی نهادها و سازمان هایی که بودجه و امکانات دارند می تواند اتفاقات خوبی را در راستای فعالیت های تربیت محور رقم بزند. ولی در حال حاضر فعل خواستن از هیچ سازمان و نهادی صرف نمی شود و اراده ای در این زمینه دیده نمی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر تصریح کرد: تنها مسجدی که در این یک ساله دیدم فعالیت می کند مسجد جامع ولیعصر باقرشهر است بقیه تعطیل هستند. باید حرکتی و فعالیتی از سوی کانون ها و مساجد دیده شود تا حمایتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ضرورت فراهم کردن بستری جهت جذب نوجوانان در مساجد وجود دارد، اظهار داشت: به جای نگاه آمار و ارقام و ارائه گزارش به سازمان ها باید هدفمند کار کرد و زمینه را برای جذب نوجوان فراهم کرد.

صمدی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم کوتاه آسمان در تهران 14 فیلم ساز تربیت کردیم و باید بدانیم که ساخت و تولید فیلم و سرود و تئاتر و دیگر ابزارهای هنری می تواند تاثیر چندین ساعت سخنرانی داشته باشد و نوجوان را هدفمند کند.

پایان پیام/