توانمندسازی و گفتمان سازی نقشه راه تربیت جوانان در مساجد است
توانمندسازي و گفتمان سازي نقشه راه تربيت جوانان در مساجد است
امام جمعه پاکدشت؛

توانمندسازی و گفتمان سازی نقشه راه تربیت جوانان در مساجد است

امام جمعه پاکدشت جوانان را موتور محرک و پيشران فعاليت هاي مساجد دانست و گفت: کانون هاي مساجد و پايگاه هاي بسيج با استفاده از توانمندسازي و گفتمان سازي تربيت نيروي جوان را در اولويت قرار دهند.
شناسه خبر : 53902 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نشست هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان پاکدشت با حضور حجت الاسلام رضا جوکار، امام جمعه پاکدشت، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، مدیر کانون های فرهنگی منطقه جنوب شرق استان تهران، مدیرمرکز رسیدگی به امور مساجد، مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه و برخی از مدیران فعال کانون های فرهنگی مساجد پاکدشت در دفتر امام جمعه برگزار شد.

 

 حجت الاسلام جوکار در این نشست جوانان را موتور محرک و پیشران فعالیت های فرهنگی، هنری  در مساجد دانست و افزود: برخی مساجد امروز از حضور جوانان خالی شده در حالی که جوانان حلقه میانی وصل کودک و نوجوان با بزرگسال هستند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج تامین کننده حضور جوان در مسجد هستند، اظهار داشت: این نهادهای فرهنگی می توانند با تربیت کودک و نوجوان، او را به جوان انقلابی تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام جوکارتاکید کرد: کانونهای فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج با استفاده از ظرفیت سازی، توانمندسازی و گفتمان سازی باید تامین نیروی جوان را در اولویت قرار دهند.

 

وی شبکه سازی را از جمله نقش های نهادهای تاثیرگذار فرهنگی برشمرد و گفت: شورای سیاستگذاری باید دبیرخانه دائمی داشته باشد تا ریل گذاری کند و دستگاه های فرهنگی در آن ریل حرکت کنند.