بازدید سرپرست ستاد کانون های مسجد استان تهران از مسجد تاریخی فخرالدوله
بازديد سرپرست ستاد کانون هاي مسجد استان تهران از مسجد تاريخي فخرالدوله

بازدید سرپرست ستاد کانون های مسجد استان تهران از مسجد تاریخی فخرالدوله

حجت الاسلام علي عالمي، سرپرست کانون هاي مساجد استان تهران و مهدي لطيفي مسئول پهنه هاي کانون هاي استان تهران از کانون فخر مسجد فخرالدوله بازديد کردند و در ديدار و گفتگو با حجت الاسلام سيد حسن ابطحي، امام جماعت مسجد در جريان فعاليت هاي مسجد قرار گرفتند.
شناسه خبر : 54029 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست کانون های مساجد استان تهران و مهدی لطیفی مسئول پهنه های کانون های استان تهران از کانون فخر مسجد فخرالدوله بازدید کردند و در جریان فعالیت های مسجد قرار گرفتند.

دیدار و گفتگو با حجت الاسلام سید حسن ابطحی، امام جماعت مسجد و بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت ها و شرایط ویژه مسجد و ابلاغ سیاست های کلی ستاد کانون های مساجد تهران از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات در خصوص ارتقای سطح کیفی ارتباطات مستمر بین مسجد و ستاد استان تهران و هم اندیشی در خصوص انجام فعالیت های تاثیرگذار در منطقه با توجه به اینکه مسجد جریان ساز و مادر در منطقه است، از دیگر مباحث در این نشست بود.

مسجد مسجد تاریخی فخرالدوله واقع در خیابان فخرآباد در محله دروازه شمیران، به عنوان بخشی از هویت شهری تهران شناخته می شود. این مسجد که در سال ۱۳۲۸ به همت بانو اشرف‌الملوک فخرالدوله و به دست معمار مشهور دوره معاصر، نیکلای مارکف طی ۴ سال بنا نهاده شده، در ۲۵ مهر ۱۳۸۳ ۱۱۲۰۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بنای این مسجد به شکل مکعب آجری شامل دو شبستان و دارای یک گنبد اصلی بزرگ است. همچنین چهار نیم‌ستون آجری بنا که در بالای هریک، گنبد کوچکی قرار دارد از مشخصات آن می باشد.

پایان پیام/