بازدید سرپرست کانون های مساجد استان تهران از مسجد و مکتب تعلیمی و تربیتی الزهرا(س)
بازديد سرپرست کانون هاي مساجد استان تهران از مسجد و مکتب تعليمي و تربيتي الزهرا(س)

بازدید سرپرست کانون های مساجد استان تهران از مسجد و مکتب تعلیمی و تربیتی الزهرا(س)

حجت الاسلام عالمي، سرپرست کانون هاي مساجد استان تهران و مهدي لطيفي، مسئول پهنه هاي کانون هاي استان تهران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر از کانون الزهرا (س) مسجد و مکتب تعليمي و تربيتي حضرت زهرا (س) بازديد کردند و در جريان فعاليت هاي مسجد قرار گرفتند.
شناسه خبر : 54225 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست کانون های مساجد استان تهران و مهدی لطیفی، مسئول پهنه های کانون های استان تهران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر از کانون الزهرا (س) مسجد و مکتب تعلیمی و تربیتی حضرت زهرا (س) بازدید کردند و در جریان فعالیت های مسجد قرار گرفتند.

دیدار و گفتگو با حجت الاسلام سید وحید معتمدی، امام جماعت مسجد و معاون فرهنگی هنری و تربیت بدنی مدارس سما، بحث و تبادل نظر در خصوص فعالیت ها و شرایط ویژه مسجد و ابلاغ سیاست های کلی ستاد کانون های مساجد تهران از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

حجت الاسلام معتمدی در این نشست گفت: رویکرد مسجد و مکتب تعلیمی تربیتی فاطمه الزهرا(س) در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد است، در این راستا سعی کردیم که با مدارس اطراف ارتباط برقرار کنیم و پیوند آنها را با مسجد مستحکم و با تشکیل حلقه ها، گروه های تربیتی، معرفتی با حضور دانش آموزان مباحث اعتقادی، اخلاقی و بصیرتی به آنها ارائه کنیم.

امام جماعت مسجد و مکتب تعلیمی تربیتی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: یکی از رویکردهای مسجد سپردن مسئولیت ها به نوجوانان و جوانان است، به همین جهت تمام فعالیت های مسجد اعم از خیریه، جهادی، اردویی با محوریت نوجوانان انجام می شود، مسجد برای مهارت افزایی نوجوانان مسجد نیز برنامه های تدارک می بیند.

ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات در خصوص ارتقای سطح کیفی ارتباطات مستمر بین مسجد و ستاد استان تهران و هم اندیشی در خصوص انجام فعالیت های تاثیرگذار در منطقه با توجه به اینکه مسجد در حوزه تعلیم و تربیت و ارتباط با مدارس منطقه فعالیت می کند، از دیگر مباحث در این نشست بود.

مسجد و مکتب تعلیمی تربیتی حضرت زهرا(س) در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ و با همت و پیگیری های آیت الله خسروشاهی ساخته شد. بنا به فرمایشات و رهنمودهای آیت الله خسرو شاهی از همان ابتدای تأسیس مسجد، فعالیت های تربیتی در رأس برنامه های مسجد قرار گرفت و به عنوان رسالت اصلی مسجد و مکتب شناخته شد.

با توجه به دغدغه های آیت الله خسروشاهی طرح توسعه مسجد با هدف کمک به توسعه فعالیت های تربیتی در سال ۸۹ انجام شد و همزمان با توسعه فضای مسجد؛ فضایی نیز جهت تمرکز فعالیت های تربیتی و تحت عنوان مکتب تعلیمی تربیتی حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شد، تا این مجموعه در کنار مسجد با فعالیت های تربیتی مروج و تبیین گر سیره و شخصیت حضرت فاطمه(س) قرار گیرد.

پایان پیام/