کانون های مساجد استان تهران پیشرو در برگزاری اعتکاف دانش آموزی تهران
کانون هاي مساجد استان تهران پيشرو در برگزاري اعتکاف دانش آموزي تهران

کانون های مساجد استان تهران پیشرو در برگزاری اعتکاف دانش آموزی تهران

مراسم بزرگ اعتکاف دانش آموزي در مساجد شهر تهران، ورامين، پاکدشت، اسلام شهر، شميرانات، دماوند و فيروزکوه و شهر ري با هدف تقويت رابطه معنوي و فرهنگ‌سازي آيين مذهبي جمعي نوجوانان در مساجد به همت کانون هاي فرهنگي هنري برگزار شد.
شناسه خبر : 59685 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، با فرا رسیدن ایام البیض ماه رجب مراسم اعتکاف دانش آموزی، از صبح پنج شنبه ۵ بهمن با هدف تقویت رابطه معنوی و فرهنگ‌سازی آیین مذهبی جمعی نوجوانان در مساجد سطح استان تهران برگزار شد.

استقبال پر شور نوجوانان از سه روز بیتوته در مساجد و خلوتی عارفانه در فضایی پر نشاط و عارفانه نشان از بلوغ فکری آنها در دهه های اخیر دارد. در این میان کانون های مساجد به عنوان نهادی فرهنگی و تربیتی نقشی تاثیرگذار در این مراسم خواهد داشت.

این مراسم در مساجد شهر تهران، ورامین، پاکدشت، اسلام شهر، شمیرانات و دماوند و فیروزکوه و شهر ری به همت کانون های فرهنگی هنری با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی در قالب بازی های گروهی و فکری برگزار شد.

سخنرانی، مداحی، حلقه های معرفتی، حلقه های صالحین، انجام فعالیت های گروهی و بازی های جمعی از جمله برنامه های برگزار شده در این دوره از اعتکاف دانش آموزی بود.

ستاد کانون های مساجد استان تهران نیز در راستای فراهم کردن بستر معنوي جهت بهره مندي معتکفين نوجوان از فضاي روحاني و تربيتي مساجد اقدام به توزیع بسته محتوایی ویژه معتکفین شامل سخنرانی، معرفی کتاب، کلیپ و پوستر به مساجد برگزار کننده اعتکاف کرد.

مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه را از برکات بزرگ انقلاب اسلامی خوانده و آکندگی صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد را از مصادیق این امر مبارک عنوان کردند. ایشان همواره به مناسبت‌های مختلف از پدیده اعتکاف جوانان کشور به بزرگی یاد کرده و آن را در دنیا بی‌نظیر دانسته‌اند.

پایان پیام/