برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «قلعه قیام» در مسجد حضرت زینب (س) پیشوا
برگزاري مراسم رونمايي از کتاب «قلعه قيام» در مسجد حضرت زينب (س) پيشوا

برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «قلعه قیام» در مسجد حضرت زینب (س) پیشوا

مراسم رونمايي از کتاب «قلعه قيام» نوشته رحيم مخدومي در حاشيه شب خاطره و يادواره شهداي قلعه نو کهنک با هدف ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با همکاري کانون حضرت زينب (س) مسجد حضرت زينب (س) قلعه نو کهنک شهر پيشوا برگزار شد.
شناسه خبر : 60072 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، مراسم رونمایی از کتاب «قلعه قیام» نوشته رحیم مخدومی با همکاری کانون حضرت زینب (س) دوشنبه 16 بهمن ماه در مسجد حضرت زینب (س) قلعه نو کهنک شهر پیشوا برگزار شد.

این مراسم در حاشیه شب خاطره و یادواره شهدای قلعه نو کهنک با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور ستوده، معاون مدیر کل در امور شهرستان های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام حسینی میر امیری، امام جمعه پیشوا، ابراهیم تاجیک نوری، فرماندار و تنی چند از رؤسای ادارات و نهادهای دولتی و مردمی، خانواده شهدا و مردم نمازگزار برگزار و از خانواده شهدای با اهداء لوح یادبود و هدایا تقدیر شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه، تاجیک نوری، فرماندار و سرگرد علیدوستی، جانشین فرمانده سپاه و دیگر مسئولین تمبر یادبود رونمایی از کتاب قلعه قیام نوشته رحیم مخدومی را امضا کرند.

کتاب «قلعه قیام» به روایت‌هایی از زندگی شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ روستای قلعه نو کهنک می‌پردازد و مصائبی از قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند را روایت می‌کند. این کتاب به قلم «رحیم مخدومی» نگاشته شده است و توسط «نشر شاهد» منتشر شده است.

این کتاب بنا دارد گوشه‌ای از رشادت‌ها و اتفاقات قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ از تاریخ ایران را از دید نویسنده با شرح جزئیات روایت کند. تمام اتفاقاتی که در کتاب نقل می‌شوند، واقعی است و در زمان‌ها و مکان‌های ذکر شده، حادث شده است.

پایان پیام/