توانمندسازی هنرمند متعهد مسجدی هدف اصلی جشنواره تئاتر شبستان است
توانمندسازي هنرمند متعهد مسجدي هدف اصلي جشنواره تئاتر شبستان است
عالم بخش درگردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های تهران؛

توانمندسازی هنرمند متعهد مسجدی هدف اصلی جشنواره تئاتر شبستان است

مشاور هنري رئيس ستاد کانون هاي مساجد تئاتر مسجدي گفت: يکي از مهمترين عوامل هويت بخشي به هنر نمايش و بهترين عرصه براي شناسايي، جذب و توانمندسازي هنرمندان متعهد وآگاه مسجدي و انقلابي است.
شناسه خبر : 60616 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، گردهمایی آموزشی گروه‌های نمایشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ویژه نخستین جشنواره «تئاتر شبستان» با موضوع «مسجد، تئاتر، آگاهی» امروز پنجشنبه سوم اسفند ماه در ستاد مساجد تهران برگزار ‌شد.

حسین عالم بخش، مشاور هنری رئیس ستاد کانون های مساجد کشور در ابتدای این نشست با بیان اینکه تئاتر مسجدی و تقویت و توسعه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در مردمی سازی هنر تئاتر و نمایش داشته باشد، گفت: تئاتر مسجدی یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد وآگاه مسجدی و انقلابی است.

وی اصلی‌ترین وظیفه نمایش را ارتقای سطح اندیشه دانست و بیان داشت: برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم که انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های فرهنگی مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگاری ارائه کنند.

عالم بخش خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای احیا کارکردهای هنری مساجد و پیوند دوباره مسجد و تئاتر قابل تحسین است و به طور حتم نتایج این اقدامات در ارتقای تئاتر مسجدی بسیار مؤثر وتاثیرگذار خواهد بود.

مشاور هنری رئیس ستاد کانون های مساجد کشور با بیان اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی بازدید از نحوه فعالیت گروه های نمایشی مساجد و اطلاع از دغدغه های این هنرمندان است، اظهار داشت: در این گردهمایی در تلاش هستیم تا راهکارهای مناسب برای حل دغدغه هنرمندان تئاتر مساجد ارائه دهیم.

وی این گردهمایی را زمینه ای برای ارزیابی فعالیت گروه های تئاتر شبستان تهران دانست و بیان داشت: نیم نگاهی هم به کارهای هنری سال آینده خواهیم داشت و قرارگاه جهادی تئاتر کشور با حضور گروه های نمایشی کانون های مساجد به منظور خدمت رسانی فرهنگی به مناطق کم برخوردار و محروم راه اندازی خواهد شد.

جشنواره «تئاتر شبستان» با هدف احیای هنر نمایش در مساجد، کمک کردن به ارتقای آگاهی و تقویت باورهای دینی مردم از طریق هنر ارزشی نمایش توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار می‌شود.

نمایش‌های راه یافته به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران)  انتخاب و معرفی شدند.

هیات انتخاب و بازبینی جشنواره تئاتر شبستان متشکل از حسین شوندی، محسن سلیمانی، محراب محمدزاده ، ساغر لطفی‌نژاد و زهرا سادات موسوی پناه با بررسی ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب کرده اند.

در این میان «فرزند نیل» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا خان‌زاده از کانون فرهنگی هنری مسجد فائق تهران در بخش تئاتر کاغذی و «حاجی وجدان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مظفری از کانون فرهنگی هنری حسینیه شهید خوشرو تهران در بخش عمومی انتخاب شده اند.

پایان پیام/