راه یابی دو نمایش از کانون های استان تهران به مرحله نهایی جشنواره تئاتر شبستان
راه يابي دو نمايش از کانون هاي استان تهران به مرحله نهايي جشنواره تئاتر شبستان

راه یابی دو نمایش از کانون های استان تهران به مرحله نهایی جشنواره تئاتر شبستان

جشنواره ملي تئاتر شبستان با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهي» يکشنبه، ۱۳ اسفندماه آغاز و تا ۱۸ اسفند ادامه دارد. نمايش «فرزند نيل» از کانون مسجد فائق در بخش تئاتر کاغذي و نمايش «حاجي وجدان» از کانون حسينيه شهيد خوشرو از تهران در بخش عمومي به مرحله نهايي اين جشنواره راه يافتند.
شناسه خبر : 60746 تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان با شعار «مسجد، تئاتر، آگاهی» یکشنبه، ۱۳ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۸ اسفند ادامه دارد.نمایش‌های راه یافته به نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران)  انتخاب و معرفی شدند. 

بر این اساس، نمایش «فرزند نیل» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا خان‌زاده از کانون فرهنگی هنری مسجد فائق تهران در بخش تئاتر کاغذی و نمایش«حاجی وجدان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مظفری از کانون فرهنگی هنری حسینیه شهید خوشرو تهران در بخش عمومی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

هیات انتخاب و بازبینی جشنواره تئاتر شبستان متشکل از حسین شوندی، محسن سلیمانی، محراب محمدزاده ، ساغر لطفی‌نژاد و زهرا سادات موسوی پناه با بررسی ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب کردند.

این جشنواره با اجرای گروه های نمایشی راه‌یافته منتخب در دو نوبت بعد از نماز ظهر و نماز مغرب در تهران و در مساجد امیرالمومنین (ع)، ثامن‌الائمه (ع)، محمد بن عبدالله(ص)، الجواد (ع)، قاسم بن الحسن(ع)، مفتخر، الزهرا (س)، روح‌الله، رضویه، رحمانی، ابوالصدق، صاحب‌الزمان (عج)، جامع ثارالله(ع)، حاج حسن صنیع‌الدیوان، همراه خواهد بود.

پایان پیام/