امضای میثاق نامه قرآنی بین کانون های فرهنگی هنری استان تهران
امضاي ميثاق نامه قرآني بين کانون هاي فرهنگي هنري استان تهران
در غرفه ستاد کانون های مساجد در نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

امضای میثاق نامه قرآنی بین کانون های فرهنگی هنری استان تهران

امضاي ميثاق نامه فعاليت هاي قرآني بين کانون هاي فرهنگي هنري تهران در لبيک به منويات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط و تعامل مساجد در موضوعات قرآني و تبديل آنها به پايگاه قرآني در غرفه ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سي و يکمين نمايشگاه بين المللي قرآن برگزار شد.
شناسه خبر : 61242 تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، مراسم امضای میثاق نامه فعالیت های قرآنی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

مراسم امضای میثاق نامه در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط و تعامل مساجد در موضوعات قرآنی و تبدیل آنها به پایگاه قرآنی اجرا شد.

برگزاری کرسی تلاوت به صورت هفتگی در هر یک از مساجد و ماهیانه به صورت مشترک به میزبانی یکی از مساجد، حضور موثر و مشترک در برنامه‌های قرآنی یکدیگر، برگزاری سلسله جلسات تفسیر کوتاه با استفاده از ظرفیت ائمه جماعات مساجد مذکور و برگزاری طرح «تلاوت نور»، حضور پرنشاط در رویدادهای قرآنی مرتبط با مساجد همچون مسابقات قرآنی مدهامتان، دعوت از سایر مساجد برای پیوستن به این شبکه نورانی و ... از جمله مفاد این میثاق و تفاهم همکاری است.

این میثاق نامه بین کانون های فرهنگی هنری اسوه (مسجد اعظم وصفنارد)، شهید رهنما (مسجد حسین ابن علی علیه السلام)، شهدای هسته ای (مسجد قمربنی هاشم) و کانون فرهنگی هنری حرا (مسجد امام حسن عسگری علیه السلام) تهران منعقد شد.

همچنین میان کانون منتظران موعود(عج) از مسجد سیدالشهدا(ع) و شعبات آن و کانون «منتظر» از مسجد صاحب الزمان (عج) و کانون موعود از مسجد چهارده معصوم (ع) حول محور فعالیت های قرآنی دومین میثاق نامه به امضا رسید. و در مرحله بعد کانون های فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت»  و کانون «مسجدالرضا علیه السلام» تهران امضا کردند.

بر این اساس میثاق نامه ای میان کانون های «قائم آل محمد (عج) از مسجد المهدی (عج)، «عصر انتظار» از مسجد حضرت قائم (عج) و «باقر العلوم (ع)» از مسجد امام جعفر صادق (ع) حول محورهای قرآنی منعقد شد.

لازم به ذکر است، پیش از این کانون هایی از استان های مرکزی، بوشهر، خراسان جنوبی، تهران و قزوین میثاق نامه امضا کرده بودند.

پایان پیام/